3 bijeenkomsten
Na de invoering van de wet op het Passend Onderwijs neemt de veelkleurigheid in gedrag van de kinderen in jouw klas enorm toe. Sommige kinderen zijn anders dan de rest: druk, ongeconcentreerd, agressief of traag. Hoe sluit je aan bij hun onderwijsbehoeften? Een leerling met ernstige gedragsproblemen vraagt om een andere aanpak dan een leerling met lichte gedragsproblemen. Hoe ervaar je zelf dat probleemgedrag? Waar de interactie bij de ene leerling min of meer vanzelf gaat, moet je bij een andere leerling veel meer je best doen.
In dit verdiepingstraject ontdek je hoe je zelf tegen probleemgedrag aankijkt en wat dat betekent voor je aanpak van probleemgedrag. Je leert bijzonder gedrag van kinderen beter begrijpen, hoe je probleemgedrag in de klas kunt voorkomen en hoe je, als het zich toch voordoet, adequaat kunt reageren door de leerlingen positief te blijven benaderen.
3 bijeenkomsten
inhoud
beginsituatie
mischien ook interessant voor jou?